Preview Mode Links will not work in preview mode

Förskolan

Feb 27, 2024

Hur kan man effektivt hantera en kollega som konstant ser det negativa i allting, som anser att allt är meningslöst, tråkigt, omöjligt eller dumt?

Fredrik Kahn och Eva Lindström har båda erfarenhet av att jobba med personer vars negativa attityd starkt påverkat arbetsplatsen. I podden kommer duon med flera förslag på hur man kan bemöta kollegor som har en pessimistisk syn på sitt arbete.

Ämnet den här gången är hämtat från tidningen Förskolan dit en förskollärare nyligen hörde av sig för att få hjälp med en negativ kollega. I tidningen kom Christina Stielli till undsättning. Hon är författare och rådgivare inom psykosocial arbetsmiljö och Christina delar även i podden med sig av sina bästa råd för att hantera en medarbetares negativa inställning.

Har du frågor eller tankar, maila podden: forskolan@vilarare.se